Du vil sænke dit blodtryk

Kost

Du gør klogest i at spise efter den såkaldte DASH-kostplan, der ifølge mange seriøse studier kan sænke dit blodtryk lige så effektivt som blodtryksmedicin. Effekten viser sig allerede efter 14 dage.

Hvad skal dit blodtryk helst være? Tjek blodtryks-tabellen og få svar!

DASH-planen indeholder masser af grønsager, frugter, bær, fedtfattige mejeriprodukter, fuldkornsprodukter, fisk, fjerkræ og nødder og kræver til gengæld, at du skærer ned på salt, rødt kød og søde sager.

Kosten virker endnu bedre, hvis du samtidig sørger for at få motion samt taber overflødige kilo. Motion kan dog også sænke blodtrykket, hvis du træner regelmæssigt – og rimeligt hårdt.

GUIDE: Sådan bruger du en blodtryksmåler hjemme

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background