Du vil sænke dit blodtryk

Kost

Du gør klogest i at spise efter den såkaldte DASH-kostplan, der ifølge mange seriøse studier kan sænke dit blodtryk lige så effektivt som blodtryksmedicin. Effekten viser sig allerede efter 14 dage.

Hvad skal dit blodtryk helst være? Tjek blodtryks-tabellen og få svar!

DASH-planen indeholder masser af grønsager, frugter, bær, fedtfattige mejeriprodukter, fuldkornsprodukter, fisk, fjerkræ og nødder og kræver til gengæld, at du skærer ned på salt, rødt kød og søde sager.

Kosten virker endnu bedre, hvis du samtidig sørger for at få motion samt taber overflødige kilo. Motion kan dog også sænke blodtrykket, hvis du træner regelmæssigt – og rimeligt hårdt.

GUIDE: Sådan bruger du en blodtryksmåler hjemme

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background