vandmelon
© iStock

7 sunde saftbomber

Du kan roligt guffe løs af meloners søde frugtkød, de er ekstremt kaloriefattige, har et lavt sukkerindhold og så er de sprængfyldt med vigtige vitaminer.

20. juli 2016

Det er sæson for meloner, og mens du mæsker dig i det søde frugtkød, får du fyldt væskedepoterne og tanket op med vigtige vitaminer. Melonen er også din redning, når sliksulten melder sig, og du helst ikke vil overtrække kaloriekontoen. Find din favorit her, og få inspiration til at prøve nye og anderledes melontyper.

Derfor skal du spise melon

  • Meloner indeholder rigtigt meget væske – helt op til 95 procent af deres egen vægt – så de er perfekte tørstslukkere i de varme måneder.
  • Meloner er ekstremt kaloriefattige og indeholder typisk kun 3 gram sukker pr. 100 gram. Til sammenligning indeholder ananas og banan cirka 15 gram sukker pr. 100 gram.
  • Meloner er fyldt med C-vitaminer, der hjælper dig med at optage jern fra maden, er vigtige for immunsystemet og får dine sår til at hele hurtigere.
  • De fleste meloner er rige på mineralet kalium, som er godt for dit blodtryk – ikke mindst hvis du spiser meget salt.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: