vandmleon på bord

Vdste du at vandmelon hjælper mod ømme muskler?

Vandmelon

Melonen over dem alle har utallige anvendelsesmuligheder, kun fantasien sætter grænsen. Se hvordan du skal bruge vandmelonen i din madlavning.

14. juli 2016 af I FORM

Den gigantiske melon med det mørkegrønne skind og pink frugtkød er for dig, der ikke kan få dem store nok.

Smagen er sød, saftig og meget populær. Omkring halvdelen af alle de meloner, der bliver solgt herhjemme, er vandmeloner.

Sådan bruger du vandmelon

Du kan lave små vandmelontern og fryse dem til isterninger eller bruge dem i grønne salater, bønnesalater og tomatsalater. Du kan også servere melonen til grillet kylling og fisk eller trylle den om til salsa med lidt hvidløg, chili og forårsløg.

Bonusinfo om vandmelon

En halv liter vandmelonjuice, før du snører løbeskoene, sikrer dig en hurtig restitution af musklerne. Det viser et spansk studie. Teorien er, at indholdet af aminosyren L-citrulline i vandmelon øger blodgennemstrømningen og dermed mindsker muskelømheden efter træning.

Den velvoksne fætter er også rig på antioxidanten lycopen. Lycopen giver melonen sin friske røde farve og menes samtidig at kunne forebyge kræft. 

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: