Tab dig med tabata

Her får du det 14 minutter lange tabata-program, som indgår i I FORMs Fatburner Special.

11. oktober 2016

Sådan træner du tabata

OPVARMNING: 10 MIN.

Varm op med 10 øvelser. Når du om lidt skal træne ved høj intensitet, er det vigtigt, at dine muskler er klar til at klare presset. Ellers får du nemt skader. Lav hver af de 10 opvarmnings-øvelser i 30 sekunder, og gentag herefter øvelserne en gang til. 

TABATA: 14 MIN.

Tabata-træning er bygget sådan op, at du giver den fuld gas med en øvelse i 20 sekunder, hvorefter du holder pause i 10 sekunder. Dette gentager du 8 gange, hvilket tager 4 minutter og svarer til én tabata-runde.

I I FORMs Fatburner Special skal du lave 3 runder tabata i træk med 1 minuts pause mellem hver runde. Det vil sige, at det tager 14 minutter i alt at gennemføre 3 runder.

Herunder kan du se en masse forskellige højinterval-øvelser, der egner sig til et tabata-program. Du skal vælge 3 i alt og køre hver øvelse i én tabatarunde (4 minutter), inden du skifter til næste øvelse.

Øvelserne er udvalgt til at passe sammen fra 1-3, 4-6, 7-9 osv. Men du kan også frit vælge tre øvelser fra listen.

COOL DOWN: 6 MIN.

Få pulsen ned. Løb let på stedet, stræk ud eller lignende i 6 minutter

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: