Sådan træner du tabata

Tabata-øvelserne tager i alt kun 14 minutter, men er er benhårde og giver garanterede resultater på kort tid.

Kvinde laver tabata

Forbrænd fedtet med tabata

OPVARMNING: 10 MIN.

Varm op med 10 øvelser. Når du om lidt skal træne ved høj intensitet, er det vigtigt, at dine muskler er klar - ellers får du nemt skader. Lav hver af de 10 opvarmningsøvelser i 30 sekunder, og gentag herefter øvelserne en gang til. Se alle opvarmningsøvelserne til tabata her.

TABATA: 14 MIN.

20-sekunders intervaller for fuld gas + 10 sekunders pause. Dette gentager du 8 gange med hver af de tre øvelser. Hver øvelse tager dermed 4 min. Hold 1 minuts pause, og gå så videre til næste øvelse. Se alle træningsøvelserne til tabata her.

COOL DOWN: 6 MIN.

Få pulsen ned. Løb let på stedet, stræk ud eller lignende i 6 minutter.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background