Squat med halv squat

Er squats blevet lidt for nemme, kan du skrue op for intensiteten ved at tilføje en halv squat til øvelsen.

Sådan gør du

  • Stil dig i bredstående, og rotér fødderne lidt ud til siden.
  • Kør nu numsen så langt ned som muligt, mens overkroppen er oprejst.
  • Pres herefter fra med hælene, så du kommer halvt op at stå i ret tilstand, hvorefter du dypper numsen ned igen (så langt ned som muligt).
  • Kom herefter helt op til stående igen.
  • Det er vigtigt, at du presser fra med hælene, så du får aktiveret dine ballemuskler.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background