Søvnløshed

Slap af før sengetid. Tag et varmt bad, drik mælk eller kamillete og lyt til noget rolig musik.

1. januar 2012 af I FORM

  • Undgå stimulanser som fx te, kaffe og cola lige før sengetid. Og lad være med at spise tung eller stærkt krydret mad.

  • Soveværelset skal være roligt og behageligt, din seng komfortabel. Åbn vinduet, så du får frisk luft.

  • Gå i seng og stå op på samme tid hver dag - fridag eller ej.

  • Reserver sengen til søvn (og sex). Lad være med at se tv, spise og diskutere i sengen.

  • Få i hvert fald lidt motion hver dag, gå tur eller svøm lidt.

  • Lad være med at drikke for meget. Så slipper du for at gå på toilettet om natten.

  • Hvis du stadig ligger og roder rundt efter en halv time i sengen, så stå op igen og lav noget kedeligt: stryg fx en stak skjorter.

  • Ryst bekymringer af dig, før du går i seng. Skriv dem fx ned og efterlad papiret i et andet værelse.

  • Lav afspændingsøvelser i sengen og få løsnet op i alle muskler.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: