Ingefær – den lindrende og antiinflammatoriske rod

Den lille rod med store fordele. Ingefær har en særlig smag, men den er værd at spise, hvis du lider af ledsmerter eller køresyge.

Ingefær i kapsler

MED ELLER UDEN SKRÆL? Hvis du køber økologisk ingefær, kan du roligt spise skrællen.

Ingefær

Hvem er det især relevant for?

Døjer du med ledsmerter? Så kan det være relevant at skrue op for indtaget af ingefær. Den lille rod indeholder nemlig gingeroler, som er i stand til at slå den inflammation ned, som optræder ved blandt andet slidgigt. Også ved transportsyge har man set en lindrende effekt ved ingefær.
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Hvor meget må jeg tage?

I de fleste forsøg har man benyttet kapsler med tørret ingefær, typisk i størrelsesordenen 1-1,5 gram. Mere er dog ikke nødvendigvis bedre. Nogle forskere fraråder mere end 3-4 gram ingefær om dagen, mens andre sætter grænsen ved 10-15 gram.

LÆS OGSÅ: Hvad er effekten af ginseng?

Hvilke madvarer og hvordan?

  • Vælger du at spise din ingefær rå, vil 3-5 gram svare til 1-1,5 gram tørstof.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background