KOSTPLAN: Sådan skal du spise på tarm-kuren

Komplet kostplan til dig, der vil være sund, slank og have tarme i topform. Brug guiden til inspiration, hvis du vil spise mere tarmvenligt - eller følg tarm-kurens kostplan, hvis du vil være sikker på et vægttab.

Masser af grøntsager og fisk til I FORMs tarmkur

TARM-KOST På tarmkuren skal du skrue op for grøntsager og fisk - og skrue ned for kød og sukker. Lyder det svært? Måske - men det virker!

© wichmann+bendtsen

Hvis du er overvægtigt, vil du tabe dig cirka 1 kilo om ugen, hvis du følger kostplanen nøje.

Start med at følge tarmkuren i 14 dage, så får du kickstartet dit vægttab. Hvis du herefter holder fast i mange af de nye gode vaner - som fx at spise masser af grøntsager og skære ned på sukker og stivelse - vil dit vægttab fortsætte støt og roligt.

Tarmkurens kostplan har både fokus på mængder, så du ikke får for mange kalorier, og på at det, der ligger på tallerkenen giver din krop masser af sunde byggesten og tarmen noget at arbejde med.

Vi anbefaler, at du som et supplement til tarmkuren bevæger dig mindst en halv time om dagen, fx cykler, går eller løber.

Inspiration: Gode frokostopskrifter til tarmkuren

Disse I FORM-opskrifter passer perfekt til frokost, når du er på tarmkuren. Supplér gerne med endnu mere grønt.

Inspiration: Gode middagsopskrifter til tarmkuren

Disse I FORM-opskrifter passer perfekt til aftensmad, når du er på tarmkuren. Supplér gerne med endnu mere grønt.