Hvidkål

Hvidkålen er fuld af sund bitterhed, så spis løs.

Hvidkål

Vi har lært, at hvid mad ikke indeholder så mange sunde plantestoffer, da disse ofte sidder i farven, men lad dig ikke narre af hvidkåls navn og kulør. Som du kan smage, er kålen fuld af de sunde bitterstoffer, der kan redde dig fra kræft og hjerte-kar-sygdom. Herudover kan hvidkål bryste sig af at mætte rigtig godt for et ganske lavt kalorieindhold. 150 gram hvdikål er desuden nok til at dække dit dagsbehov for C-vitamin.

Sådan smager hvidkål bedst

En mager stuvning er en fin måde at få hvidkål på. Alternativt kan du pakke kødfars eller fisk ind i blade fra kålen og give pakkerne en tur i ovnen. Den allerbedste anvendelse af hvidkål er dog som råkostsalat. Her bevarer du flest mulige af hvidkålens sunde stoffer.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background