Savojkål

Er savojkålen endnu ikke flyttet ind i det køkken, er her en god grund til at lave om på det.

Savoykål, closeup

Savojkål indeholder meget få kalorier, men forholdsvis mange mættende kostfibre, og de to ting i kombination gør kålen til et oplagt valg, hvis du gerne vil holde vægten. Derudover kan savojkål bidrage med masser af C-vitamin og betacaroten, der begge kan styrke dit immunforsvar.

Sådan smager savojkål bedst

Damp bladene let, og brug dem som indpakning til fx fisk, der skal tilberedes i ovnen. De indre blade smager rigtig godt i råkostsalater, hvis du snitter dem fint. De giver masser af kaloriefattig fylde.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background