Savojkål

Er savojkålen endnu ikke flyttet ind i det køkken, er her en god grund til at lave om på det.

Savoykål, closeup

Savojkål indeholder meget få kalorier, men forholdsvis mange mættende kostfibre, og de to ting i kombination gør kålen til et oplagt valg, hvis du gerne vil holde vægten. Derudover kan savojkål bidrage med masser af C-vitamin og betacaroten, der begge kan styrke dit immunforsvar.

Sådan smager savojkål bedst

Damp bladene let, og brug dem som indpakning til fx fisk, der skal tilberedes i ovnen. De indre blade smager rigtig godt i råkostsalater, hvis du snitter dem fint. De giver masser af kaloriefattig fylde.

LÆS OGSÅ: Grønkål – sundere blade finder du ikke

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background