Skulder- og rygåbner

Denne øvelse løsner op for dine spændinger i ryg og skuldre og hjælper dig med at få en flot holdning.

Sådan laver du skulder- og rygåbner

  • Stå med helt samlede ben. Pres fødderne ned i måtten, spænd i lårene, ret dig op, og løft brystet.
  • Før så venstre arm om bag ryggen med håndfladen udad, mens du prøver at få hånden op mellem skulderbladene.
  • Stræk nu højre arm op langs øret, og bøj i albuen. Prøv, om du kan få fat i venstre hånd med din højre hånd.
  • Hvis du ikke kan få hænderne til at mødes, kan du bruge et bælte som vist på øverste billede.
  • Løft brystet, og hold stillingen i 30 sek., hvorefter du skifter side.
  • Øvelsen skal udføres 2 gange på hver side.

Få en rank og flot ryg med tre effektive rygøvelser.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background