10 squat-varianter, du aldrig bliver træt af

Squats er en supereffektiv måde at træne baller, lår og mave på én gang. Vi har fundet 10 varianter frem, som du vil elske, uanset om du er begynder eller øvet.

kvinde squatter

VI ER VILDE MED SQUATS Find din favorit-squat herunder og se frem til fastere baller og tonede lår.

© iStock

Vi ❤️ squats

Hvis du kun har tid til én øvelse i dag, så lad det være en squat. Den bliver fuldkommen fortjent kaldt kongeøvelsen, fordi den på én gang giver din numse et løft, strammer dine lår op og aktiverer dine mavemuskler. Og selvfølgelig kan du variere den ud i det uendelige – her får du I FORM-redaktionens 10 favoritter.

Den første øvelse er god til at måle dine fremskridt i din form, de næste tre passer til dig, der er begynder, mens de efterfølgende tre er til den letøvede. De sidste tre er til dig med stærke lår, der godt kan lide en udfordring.

God træning!

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background