Squat med side-slide

Med øvelsen squat med side-slide træner du ikke bare dine baller men også dine inderlår og forlår.

Kvinde træner lår og baller

BALLE-ØVELSE 3 – får det til at syre godt til i såvel dine baller som dine inderlår og den forreste lårmuskel.

© Jakob Helbig

Sådan laver du balle-øvelsen

Startposition

  • Stå med parallelle ben i hofte­breddes afstand. Placer en klud eller et lille håndklæde under den højre fod.
  • Stræk dig lang gennem kroppen, og spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Bevægelsen

  • Træk vejret ind, bøj venstre ben, og lad numsen strutte bagud, samtidig med at du slider højre fod ud til siden, så langt du kan med benet strakt.
  • Pust ud, og træk benet tilbage igen, og stræk dig op gennem kroppen. Gentag 10 gange. Den 10. gang bliver du i stillingen og pulser 10 gange med små bevægelser.
  • Herefter holder du stillingen i 10 sekunder, inden du slider tilbage. Det var 1 sæt.

Aktive muskler: Inderlår, forlår og baller.

Gentagelser: 10 benbøj med slide + 10 puls + 10 sek. hold stille. Lav 3 sæt. Skift ben, og lav 3 sæt med dette ben. Fortsæt derefter til næste øvelse.

Se balle-øvelsen på video

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background