Squat med løftet ben

Løft formen med denne squat-variant, hvor du skal bruge en høj trappe eller en kasse.

Kvinde laver squat med løftet ben

TIL BEGYNDEREN Squat med løftet ben

Startposition

Stå med den ene fod i jorden og den anden oppe på en 30 cm høj kasse eller lignende. Stræk dig lang gennem kroppen, og spænd op i mave og bækkenbund.

Bevægelse

Træk vejret ind, og bøj benene til 90 grader. Hold armene bøjet foran dig, og knæene på linje med dine fødder. Pust ud, og kom tilbage til startpositionen.

Husk at holde ryggen lang og maven spændt. Skift til det andet ben.

Antal

3 x 8 til hver side.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background