Squat med løftet ben

Løft formen med denne squat-variant, hvor du skal bruge en høj trappe eller en kasse.

Kvinde laver squat med løftet ben

TIL BEGYNDEREN Squat med løftet ben

Startposition

Stå med den ene fod i jorden og den anden oppe på en 30 cm høj kasse eller lignende. Stræk dig lang gennem kroppen, og spænd op i mave og bækkenbund.

Bevægelse

Træk vejret ind, og bøj benene til 90 grader. Hold armene bøjet foran dig, og knæene på linje med dine fødder. Pust ud, og kom tilbage til startpositionen.

Husk at holde ryggen lang og maven spændt. Skift til det andet ben.

Antal

3 x 8 til hver side.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background