Squat med spark bagud

Hæv niveauet med denne squat-variant, der kræver du har styr på teknik og balance.

Kvinde laver squat med spark bagud

TIL DEN ØVEDE Squat med spark bagud

Startposition

Stå i en stor bredstående position med fødderne roteret en smule udad. Stræk dig lang, og spænd op i mave og bækkenbund.

Bevægelse

Træk vejret ind, bøj dine ben til 90, og bøj armene foran dig. Husk at holde dine knæ på linje med dine fødder.

Pust ud, og løft og stræk et ben ud bag dig i luften. Træk vejret ind, og kom tilbage ned med benet. Pust ud, og stræk dine ben op igen. Skift til det andet ben.

Antal

3 x 8 på hvert ben.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background