Konditionsøvelse 3: Lunges med hop

Træn hele kroppen, og få din kondition i vejret med øvelsen lunges med hop!

Kvinde træner på en strand

KONDITIONSØVELSE 3: Spring dig til en kondition i top!

© Stig Rasmussen
  • Stå oprejst.
  • Sæt hænderne ned på jorden, og hop bagud med fødderne til en planke på strakte arme.
  • Hop frem igen, og hop opad med strakt krop. Land i en lunge med bøjede ben og den ene fod foran den anden.
  • Hop op i luften igen, skift ben i luften, og land i en lunge med modsatte ben forrest.
  • For bedre at holde balancen, når du er nede i en lunge, holder du modsatte arm (i forhold til forreste ben) frem foran dig.
  • Start forfra, og hop ned i planken igen.

  • Lav øvelsen i 1 minut, og gå så videre til næste konditionsøvelse.

Se øvelsen på video længere nede på siden.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background