Konditionsøvelse 3: Lunges med hop

Træn hele kroppen, og få din kondition i vejret med øvelsen lunges med hop!

Kvinde træner på en strand

KONDITIONSØVELSE 3: Spring dig til en kondition i top!

© Stig Rasmussen
  • Stå oprejst.
  • Sæt hænderne ned på jorden, og hop bagud med fødderne til en planke på strakte arme.
  • Hop frem igen, og hop opad med strakt krop. Land i en lunge med bøjede ben og den ene fod foran den anden.
  • Hop op i luften igen, skift ben i luften, og land i en lunge med modsatte ben forrest.
  • For bedre at holde balancen, når du er nede i en lunge, holder du modsatte arm (i forhold til forreste ben) frem foran dig.
  • Start forfra, og hop ned i planken igen.

  • Lav øvelsen i 1 minut, og gå så videre til næste konditionsøvelse.

Se øvelsen på video længere nede på siden.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background