Goblet squat - vejen til faste baller

Den store ballemuskel og de forreste lårmuskler kommer virkelig på overarbejde i denne effektive øvelse.

Kvinde laver goblet squat

Sådan gør du

  • Stå med fødderne i lidt bredere end hoftebreddes afstand. Lad knæ og fødder pege lidt udad.
  • Hold en vægt med begge hænder, og placer den foran brystet.
  • Bøj i benene, og gå ned i knæ i en squat. Bagdelen skal så langt ned mod gulvet som muligt.
  • Spænd godt op i ballerne, og kom op igen til din startposition.

Antal: Gentag 10 gange.### Her får du effekten

Især den store ballemuskel og forlår. Baglår og inderlår aktiveres også, men i lidt mindre grad.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background