Sumosquat dødløft - vejen til faste baller

Drømmer du også om faste baller? Denne styrketræningsøvelse er super effektiv for både inderlår og baglår.

Kvinde laver sumosquat  dødløft

Sådan gør du

  • Stå med meget bred afstand mellem fødderne, og hold en vægt med begge hænder.
  • Lad knæ og tæer pege udad. Spænd op i maven, og ret op i ryggen.
  • Bøj knæene, så du sænker dig ned mod gulvet.
  • Dine lår skal ned til vandret position, og ryggen skal være ret.
  • Herefter spænder du godt op i ben og baller og løfter dig opad igen.

Antal: Gentag 10 gange.### Her får du effekten

Den store ballemuskel, inderlår og baglår. Men den mellemstore og den lille ballemuskel samt forlåret aktiveres også.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background