Walking lunges - vejen til faste baller

Lunges er en af de bedste øvelser til at styrke ben og baller. Prøv bare denne effektive variant, hvor du skal ud "at gå"!

Kvinde laver walking lunges

Sådan gør du

  • Stå med en vægt i hver hånd og med fødderne i hoftebreddes afstand.
  • Du skal nu steppe fremad med det ene ben og gå ned i knæ, således at det forreste knæ kommer ned i 90-graders vinkel.
  • Al kropsvægt skal være på forreste ben.
  • Herefter rejser du dig op, samtidig med at det andet ben tager et stort skridt fremad.
  • Du skal altså ud at “gå”.
  • Gentag øvelsen med dette ben.

Antal: Gentag 10 gange på hvert ben.### Her får du effekten

Især den store ballemuskel og forlår. Baglår og inderlår aktiveres også, men i lidt mindre grad.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background