Kvinde laver maveøvelse.
Mavetræning

Hvis du gerne vil have stærkere mavemuskler, er det godt at lave øvelser med belastning.

© wichmann+bendtsen

Styrk kroppen med 9 øvelser

Du behøver ikke at svede i timevis for at få en stærk mave og krop generelt. En halv times træning fem gange om ugen er nok til at opnå synlige resultater.

Til gengæld skal du give den gas og droppe pauserne og hyggesnakken med veninderne, mens du træner. Hård og kortvarig træning er nemlig effektivt til at komme mavefedtet til livs.

Derfor virker det

Disse helkropsøvelser rammer de store muskelgrupper som baller og lår og øger din forbrænding, så du går ned i fedtmasse. Desuden udfordrer maveøvelserne både de lige og de skrå mavemuskler i en grad, du ikke er vant til, og det kan både ses og mærkes.

Det skal du bruge!

To håndvægte, en træningsmåtte, en høj kasse eller en bænk, en stor klud, en træningselastik, en lille bold og et solidt spisebord.

Sådan gør du

Lav først de 5 helkropsøvelser to gange og derefter de fire maveøvelser to gange. Er du øvet, kan du lave øvelserne tre gange.

1: Lunges med rotation

2: Step ups med ulige vægt

3: Armstrækkere

4: Roning med bord

5: Squat med udtræk 

6: Planke med træk og elastik

7: Cykling med vægt

8: Frøcrunch med bold og håndvægt

9: Sideplanke med knæløft


Sunde ambitioner for 2021? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad er din vigtigste grund til at træne?

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: