Step-ups med ulige vægt

Med denne øvelse træner du primært baller og lår, men også indadførere og læg-muskulaturen er med.

Disse helkropsøvelser rammer de store muskelgrupper som balder og lår og øger dit stofskifte, så du går ned i fedtmasse og får synlige mavemuskler.

Sådan gør du

Sæt den ene fod op på en høj kasse/bænk.
Hold en håndvægt i modsatte hånd. Pres fra med det løftede ben, og kom op at stå på kassen. Sænk dig herefter langsomt ned igen. Lav 10 gentagelser med det ene ben, derefter med det andet ben. Hvis du stiller dig lidt længere væk fra kassen du skal op på, aktiverer du ballerne lidt mere.

Antal

10 stk. med det ene ben og 10 stk. med det andet.

Se næste øvelse

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background