Lunges med rotation

Denne øvelse styrker forsiden og bagsiden af lårene, balderne samt balance og stabilitet.

Disse helkropsøvelser rammer de store muskelgrupper som balder og lår og øger dit stofskifte, så du går ned i fedtmasse og får synlige mavemuskler.

Sådan gør du

Hold en håndvægt med begge hænder. Tag et skridt frem med venstre fod. Bøj i benene, så bageste knæ kommer tæt på gulvet. Drej håndvægten til samme side som forreste ben, så du laver en rotation i overkroppen. Drej tilbage igen, og kom tilbage til startpositionen. Gentag til modsatte side.

Antal

10 stk. med hvert ben.
[bodylink]

Se næste øvelse

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background