Startposition:

Find en skrænt eller anden ujævn flade at stå på med fødderne langt fra hinanden, lidt roteret udad. Spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Bevægelse:

Træk vejret ind, og gå ned i knæ, så dine knæ kommer i linje med dine fødder. Bøj så dybt, du kan, indtil du når en ca. 90-graders vinkel. Hold dine arme foran dig for balancens skyld. Pust ud, og stræk dine ben igen. Spænd op i dine balder uafbrudt, mens du udfører øvelsen.

Antal gentagelser:

Lav 12 squat x 3 sæt.
Hvis der er stor højdeforskel mellem dine fødder, skal du huske at lave øvelsen til begge sider.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background