Startposition:

Find en skrænt eller anden ujævn flade at stå på med fødderne langt fra hinanden, lidt roteret udad. Spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Bevægelse:

Træk vejret ind, og gå ned i knæ, så dine knæ kommer i linje med dine fødder. Bøj så dybt, du kan, indtil du når en ca. 90-graders vinkel. Hold dine arme foran dig for balancens skyld. Pust ud, og stræk dine ben igen. Spænd op i dine balder uafbrudt, mens du udfører øvelsen.

Antal gentagelser:

Lav 12 squat x 3 sæt.
Hvis der er stor højdeforskel mellem dine fødder, skal du huske at lave øvelsen til begge sider.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background