Hofteløft med bold

Træn både dine inderlår, baglår og selvfølgelig også dine baller med hofteløft med bold.

Kvinde træner lår og baller

BALLEØVELSE 5 – giver dig ømme inderlår, baglår og baller.

© Jakob Helbig

Sådan laver du balle-øvelsen

Startpostition

  • Lig på ryggen med højre ben bøjet, og stræk venstre ben diagonalt op foran dig.
  • Placer en redondobold mellem dine knæ. Spænd op i mavemuskler og bækkenbund. Stræk armene i vejret, og slap af i dine skuldre.

LÆS OGSÅ: Træningsbold – sådan bruger du den

Bevægelsen

  • Pust ud, og løft dine hofter, men hold din overkrop nede i måtten. Spænd op i dine baller, alt hvad du kan.
  • Træk vejret ind, og sænk hofterne. Gentag løftet 10 gange.
  • På det 10. løft bliver du oppe og presser på bolden 10 gange med dine knæ. Hold det sidste pres i 10 sekunder. Sænk hofterne. Det var 1 sæt!

Aktive muskler: Inderlår, baglår og baller.

Gentagelser: 10 løft + 10 pres + 10 sek. hold stille. Lav 3 sæt. Skift ben, og lav 3 sæt med dette ben. Nu er du færdig med alle 5 øvelser – godt gået!
Husk at holde minimum 1 hviledag, inden du laver programmet igen.

Se balle-øvelsen på video

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background