Hofteløft med bold

Træn både dine inderlår, baglår og selvfølgelig også dine baller med hofteløft med bold.

24. august 2016 af Frida Hallqvist

Sådan laver du balle-øvelsen

Startpostition

  • Lig på ryggen med højre ben bøjet, og stræk venstre ben diagonalt op foran dig.
  • Placer en redondobold mellem dine knæ. Spænd op i mavemuskler og bækkenbund. Stræk armene i vejret, og slap af i dine skuldre.


Bevægelsen

  • Pust ud, og løft dine hofter, men hold din overkrop nede i måtten. Spænd op i dine baller, alt hvad du kan.
  • Træk vejret ind, og sænk hofterne. Gentag løftet 10 gange.
  • På det 10. løft bliver du oppe og presser på bolden 10 gange med dine knæ. Hold det sidste pres i 10 sekunder. Sænk hofterne. Det var 1 sæt!


Aktive muskler

Inderlår, baglår og baller.

Gentagelser

10 løft + 10 pres + 10 sek. hold stille. Lav 3 sæt. Skift ben, og lav 3 sæt med dette ben.

Se balle-øvelsen på video

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler