Læs også

Benkick bagud

Cross lunges

Træn både hele dit lår og dine baller med denne seje øvelse, cross lunges!

24. august 2016 af Frida Hallqvist

Sådan laver du balle-øvelsen

Startposition

  • Stå med fødderne i hoftebreddes afstand. Fødder og knæ peger let udad.
  • Stræk det ene ben et stort skridt bagud, som om du skulle neje, og sæt kun tæerne i gulvet.
  • Spænd op i bækkenbund og mavemuskler. Hold ryg og nakke lange.


Bevægelsen

  • Pust ud, og bøj i begge ben, så dit bageste knæ næsten kommer helt ned i gulvet.
  • Drej overkroppen over mod forreste ben. Træk vejret ind, og stræk op igen, samtidig med at du hurtigt løfter dit knæ op og ud til siden.
  • Lad dine arme svinge frem mod knæet. Gentag 10 gange. Den 10. gang bliver du nede i den bøjede position og laver 10 små pulseringer.
  • Til sidst holder du stillingen i 10 sek. Det var 1 sæt.


Aktive muskler
Forlår, baglår, inderlår og baller.

Gentagelser
10 lunges + 10 puls + 10 sek. hold stille. Skift ben, og lav nu 3 sæt med dette ben.

Se balle-øvelsen på video

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler