Cross lunges

Træn både hele dit lår og dine baller med denne seje øvelse, cross lunges!

Kvinde træner lår og baller

BALLE-ØVELSE 4 – træner dine baller og alle musklerne i dit lår; såvel de forreste, de bagerste og dem i inderlårene.

© Jakob Helbig

Sådan laver du balle-øvelsen

Startposition

  • Stå med fødderne i hoftebreddes afstand. Fødder og knæ peger let udad.
  • Stræk det ene ben et stort skridt bagud, som om du skulle neje, og sæt kun tæerne i gulvet.
  • Spænd op i bækkenbund og mavemuskler. Hold ryg og nakke lange.

Bevægelsen

  • Pust ud, og bøj i begge ben, så dit bageste knæ næsten kommer helt ned i gulvet.
  • Drej overkroppen over mod forreste ben. Træk vejret ind, og stræk op igen, samtidig med at du hurtigt løfter dit knæ op og ud til siden.
  • Lad dine arme svinge frem mod knæet. Gentag 10 gange. Den 10. gang bliver du nede i den bøjede position og laver 10 små pulseringer.
  • Til sidst holder du stillingen i 10 sek. Det var 1 sæt.

Aktive muskler: Forlår, baglår, inderlår og baller.

Gentagelser: 10 lunges + 10 puls + 10 sek. hold stille. Skift ben, og lav nu 3 sæt med dette ben. Fortsæt derefter til 5. og sidste øvelse.

Se balle-øvelsen på video

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background