3 ting, der får dine baller til at sove

9 ud af 10 kvinder går rundt med sovende baller, der sjælden bliver brugt, og derfor er de bløde og slappe. Tjek 3 ting, der får dine baller til at sove!

5. maj 2011 af I FORM

Få 6 øvelser der vækker baller og baglår


1) Løb på løbebånd

På fast jord er der krav til baller og baglår om at trække foden bagud, så du kan bære kroppen fremad. Det gør løbebåndet for dig, så baller og baglår ikke behøver at arbejde. Desuden tager du flere, kortere skridt på løbebånd. Det giver for stramme hoftebøjere, forkert hoftehældning og svækkede balder.

2) Stillesiddende arbejde

Når ballerne ikke bliver brugt, glemmer de, hvordan de skal arbejde.

3) Høje hæle

Fordi de skubber tyngdepunktet i kroppen fremad, så din holdning ændres. Det giver ubalancer i musklerne og dysfunktionelle baller.

 

Hvordan ser dine baller ud?

Hjerteformede

Din ryg fortsætter nærmest ud i et med ballerne, der er bredest foroven. Ser dine baller sådan ud, sover de og er dysfunktionelle!

Omvendt hjerte

Dine balder er runde og faste og er bredest forneden. Til lykke – du har funktionelle balder med god kontakt til den store baldemuskel, gluteus maximus.

Fold under balderne

Dine baller er runde, men hænger lidt ned ad baglåret, og danner en fold under balderne. Du har svage baglår – glem alt om at løbe hurtigt, til de er stærke!

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: