Benkick bagud

Kom tættere på drømmen om faste baller med øvelsen benkick bagud.

Kvinde træner lår og baller.

BALLE-ØVELSE 2 – tager godt fat i dine baglår og baller.

© Jakob Helbig

Sådan laver du balle-øvelsen

Startposition

  • Stå på alle fire med knæene samlet. Lad underarmene hvile i gulvet, og flet fingrene.
  • Hold ryg og nakke lange. Spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Bevægelsen

  • Bøj venstre ben 90 grader, pust ud, og løft benet op mod loftet. Fleks foden, og forestil dig, at du skal presse hælen op mod loftet.
  • Træk vejret ind, og sænk benet igen. Gentag 10 gange.
  • På 10. løft bliver du deroppe og pulser opad 10 gange med små bevægelser. Afslut med at holde benet stille så højt oppe, du kan i 10 sekunder. Det var 1 sæt.

Aktive muskler: Baglår og baller.

Gentagelser: 10 løft + 10 puls + 10 sek. hold stille. Lav 3 sæt. Skift ben, og lav nu 3 sæt med dette ben. Fortsæt derefter til næste øvelse.

Se balle-øvelsen på video

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background