Benkick bagud

Kom tættere på drømmen om faste baller med øvelsen benkick bagud.

Kvinde træner lår og baller.

BALLE-ØVELSE 2 – tager godt fat i dine baglår og baller.

© Jakob Helbig

Sådan laver du balle-øvelsen

Startposition

  • Stå på alle fire med knæene samlet. Lad underarmene hvile i gulvet, og flet fingrene.
  • Hold ryg og nakke lange. Spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Bevægelsen

  • Bøj venstre ben 90 grader, pust ud, og løft benet op mod loftet. Fleks foden, og forestil dig, at du skal presse hælen op mod loftet.
  • Træk vejret ind, og sænk benet igen. Gentag 10 gange.
  • På 10. løft bliver du deroppe og pulser opad 10 gange med små bevægelser. Afslut med at holde benet stille så højt oppe, du kan i 10 sekunder. Det var 1 sæt.

Aktive muskler: Baglår og baller.

Gentagelser: 10 løft + 10 puls + 10 sek. hold stille. Lav 3 sæt. Skift ben, og lav nu 3 sæt med dette ben. Fortsæt derefter til næste øvelse.

Se balle-øvelsen på video

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background