Kvinde træner baller
Vil du have stærke baller?

Så har vi fem effektive balleøvelser til dig

© Jakob Helbig

Få stærke baller på 5 uger

Hvorfor træne lår og baller i timevisi fitnesscenteret, når du kan skyde genvej hjemme på stuegulvet med ­5 effektive balleøvelser? Følg I FORMs super-seje program i 5 uger og får stærkere ben og baller.

I FORMs træningsekspert Frida Hallqvist har udviklet et balleprogram med 5 supereffektive øvelser, hvor du bruger din egen kropsvægt som belastning.

Og der er rigtig god grund til at give ben og især bagdelen lidt ekstra fokus. Et par faste, stærke ben øger din forbrænding, da nogle af kroppens største muskler sidder i lår og baller. Og jo stærkere muskler, jo højere forbrænding – også når træningen er slut. 

En anden fordel ved at træne ben og bagpartiet er, at du bliver en bedre og mere udholdende løber af at have stærke ben og baller, og du mindsker samtidig din risiko for skader generelt. Desuden vil det hjælpe dig i mange hverdagssituationer, fx når du cykler til arbejde eller slæber tunge poser op ad trappen. 

Sådan skal du træne dine baller

I alle 5 balleøvelser er der flettet små pulsbevægelser ind. Det er effektiv syretræning, som styrker og former dine muskler.
  • Gennemfør hver øvelse med de nævnte antal løft, bøjninger og pulseringer. Lav 3 sæt.
  • Når du har gennemført 3 sæt af en balleøvelse, går du videre til næste øvelse.
  • Du skal gennemføre balleprogrammet 3 gange om ugen. Husk at holde en hviledag imellem.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: