Stærk mave – program 2

I program 2 skrues der lidt op for intensiteten, hvor du skal lave 3 runder med 30 gentagelser af hver øvelse.

 kvinde med flad mave

MAVETRÆNING – hav fokus på at udføre øvelserne så eksplosivt som muligt samtidig med, at du har en god teknik.

© wichman+bendtsen

Træn dig til stærke mavemuskler

Program 2 består af fire funktionelle øvelser, der skal udføres eksplosivt, så du også øger din puls og din forbrænding. Ved at følge programmet får du ikke bare stærke mavemuskler, men også en stærk ryg, en veltrænet overkrop og en bedre holdning.

I forhold til program 1 har vi her skruet lidt op for intensiteten, hvor du i stedet for 15 gentagelser skal lave 30 gentagelser af hver øvelse.

  • Træn hver anden dag.
  • Husk opvarmning (fx 20 klassiske mavebøjninger).
  • Lav 30 gentagelser af hver øvelse, og gå så videre til næste øvelse. Efter den 4. øvelse, starter du forfra. Du skal i alt gennemføre 3 sæt.
  • Spænd op i maven under alle øvelserne.

Find de 4 mave-øvelser her:

Øvelse 1: Starfish

Øvelse 2: Push pull crunch

Øvelse 3: Alternating froggers

Øvelse 4: Plank crunch rotation