Hvilken frugt er bedst til vægttab?

Disse frugter giver mest fylde i maven for færrest kalorier.

Melon er et rigtig godt valg, hvis du vil have bjerge af frugt for få kalorier.

Frugt er en sund måde at tilfredsstille den søde tand på – både under et vægttab og på alle andre tidspunkter.

Selv om frugt indeholder både frugtsukker og kalorier, får du også masser af gode sunde plantestoffer og fibre.

Hvis du vil tabe dig, kan det dog være en god idé at vælge de frugter, der giver mest at gumle på og mest fylde i maven for færrest kalorier.

Se her, hvilke frugter der giver den største og den mindste frugtskål.

Fyld skålen med frugt for 100 kcal

Her får du mest frugt:

Her får du mindst frugt:

  • Bananer: 105 g
  • Solbær: 133 g
  • Mango: 149 g
  • Vindrue: 156 g
  • Kiwi: 158 g

Så meget grønt kan du få for 100 kcal

  • Agurk: 833 g
  • Tomater: 500 g
  • Blegselleri: 434 g
  • Gulerødder: 263 g
  • Ærter: 142 g

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background