Hvilken frugt er bedst til vægttab?

Disse frugter giver mest fylde i maven for færrest kalorier.

Melon er et rigtig godt valg, hvis du vil have bjerge af frugt for få kalorier.

Frugt er en sund måde at tilfredsstille den søde tand på – både under et vægttab og på alle andre tidspunkter.

Selv om frugt indeholder både frugtsukker og kalorier, får du også masser af gode sunde plantestoffer og fibre.

Hvis du vil tabe dig, kan det dog være en god idé at vælge de frugter, der giver mest at gumle på og mest fylde i maven for færrest kalorier.

Se her, hvilke frugter der giver den største og den mindste frugtskål.

Fyld skålen med frugt for 100 kcal

Her får du mest frugt:

Her får du mindst frugt:

  • Bananer: 105 g
  • Solbær: 133 g
  • Mango: 149 g
  • Vindrue: 156 g
  • Kiwi: 158 g

Så meget grønt kan du få for 100 kcal

  • Agurk: 833 g
  • Tomater: 500 g
  • Blegselleri: 434 g
  • Gulerødder: 263 g
  • Ærter: 142 g

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background