Farverige supper fra suppekur
Tid til en suppekur?

Er du også træt af håbløse slankekure, hvor du konstant er sulten? Så vil du elske suppekuren.

© wichmann+bendtsen

Suppekur - sund og mættende

Suppekuren (eller souping) er IKKE endnu en kedelig slankekur. Foruden vægttab fører suppekuren nemlig til velvære og ro i tarmene – OG så behøver du ikke gå og være sulten hele tiden!

4. november 2016 af Anne Larsen og Martin Kreutzer

Det får du ud af suppekuren

Et styrket immunforsvar

Vælger du supper med mange grønt­sager, får du masser af antioxidanter, som booster dit immunforsvar og be­skytter din krop mod inflammation.

Vægttab

Proteinerne og grøntsagerne i suppen skaber en homogen masse i mavesækken. Her spaltes proteinerne og giver dig en langvarig mæthed.

Stor mæthed

Flere undersøgelser dokumenterer, at en velsammen­sat suppe mætter bedre end nogen anden ret.

Sundere tarme

De mange kostfibre fra suppernes frugter og grønt­­­sager holder din mave i gang og er med til at opbygge et stærkt og velfungerende tarmsystem.

Tilpas suppekuren, så den matcher dine behov

Vælg selv, om du bare vil tage en enkelt souping-dag af og til, eller om du vil snuppe en suppekur i fx 3, 7 eller 10 dage. 


Du kan bytte om på supperne, som du har lyst til. Alle supperne kan laves på forhånd og tages med.

Vi foreslår denne rækkefølge på dine supper

  • Morgen: Kyllingebouillon
  • Formiddag: Kold hindbærsuppe
  • Frokost: Broccolisuppe
  • Eftermiddag: Kold jordbærsuppe
  • Aften: Sød kartoffelsuppe

Du finder alle suppe-opskrifterne herunder.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: