Squat med twist

På samme måde som anspændte skuldre har brug for en omgang massage til at blive forløst, har fordøjelses-systemet brug for, at tarmene bliver masseret, så de giver slip på det, de holder på.

Squat med twist, kvinde laver yoga

Squat med twist

Strækker ankler, lyske og ryg og løsner op i lænden. De indre organer presses let sammen og bliver masseret og udrenset.Læs også: Sådan slipper du af med oppustet mave

Sådan gør du

  • Sæt dig på hug med hoftebreddes afstand mellem fødderne
  • Tip halebenet ned mod jorden
  • Tæerne kan pege lidt ud til siderne, bare du sørger for, at de er på en lige linje med knæene, så du ikke laver et vrid
  • Pres albuerne mod indersiden af dine knæ, og pres håndfladerne sammen foran hjertet
  • Skub brystet frem og op, mens du forsøger at holde ryggen strakt og skuldrene rullet lidt tilbage
  • Toppen af hovedet retter du op, halebenet peger fortsat ned. Slap af i kæben
  • Ræk venstre arm strakt ud til venstre, og placér fingerspidserne i underlaget. Pres venstre overarm ind mod venstre inderlår
  • På en indånding rækker du højre arm lodret op med håndfladen frem
  • Prøv at tænke højre skulderblad ind mod rygsøjlen, så du mærker det brænde lidt inde omkring skulderbladskanten.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Hold stillingen i 5 dybe og rolige åndedrag, før du gentager til den modsatte side.

    Mest læste lige nu

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background