Kerne-tvist, kvinde laver yoga
© Jakob Helbig

Kerne-twist med strakte ben

Vores fordøjelse lider under for meget forarbejdet mad, og velkendte varer som brød, pasta, sukker, alkohol, kaffe og sodavand er klister for tarmsystemet, ikke bare i december, men altid – og når din fordøjelse lider, lider du. Med denne yoga-øvelse kan du genvinde velbehag i mave og sind.

8. december 2016 af Susanne Lidang

Kerne-tvist med strakte ben

Træner mave-, ryg-, bækkenbunds- og åndedrætsmuskler og masserer organerne.

Har du fået mod på flere yoga-øvelser? Så prøv disse.

Sådan gør du

  • Læg dig på ryggen med armene strakt ud til siden og håndfladerne opad 
  • Pres skulderbladene ned i underlaget, og hold dem der under hele øvelsen 
  • Løft begge ben op, og stræk dem, mens du holder dem samlet 
  • På en udånding presser du lænden i underlaget, så navlen “knappes fast” på rygsøjlen. Hold den dér hele tiden 
  • Før benene lige ud til siden, til de er ca. halvvejs over jorden, og løft dem på en indånding langsomt op til midten 
  • Sænk dem på en udånding til modsatte side. 
Lav 5-10 løft med benene til hver side.


Begyndertip

Bøj benene 90 grader, hvis øvelsen går i lænden på dig, og undgå at komme for langt ud til siderne. 

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: