Kerne-twist med strakte ben

Vores fordøjelse lider under for meget forarbejdet mad, og velkendte varer som brød, pasta, sukker, alkohol, kaffe og sodavand er klister for tarmsystemet, ikke bare i december, men altid – og når din fordøjelse lider, lider du. Med denne yoga-øvelse kan du genvinde velbehag i mave og sind.

Kerne-tvist, kvinde laver yoga

Kerne-tvist med strakte ben

Træner mave-, ryg-, bækkenbunds- og åndedrætsmuskler og masserer organerne.Har du fået mod på flere yoga-øvelser? Så prøv disse.

Sådan gør du

  • Læg dig på ryggen med armene strakt ud til siden og håndfladerne opad
  • Pres skulderbladene ned i underlaget, og hold dem der under hele øvelsen
  • Løft begge ben op, og stræk dem, mens du holder dem samlet
  • På en udånding presser du lænden i underlaget, så navlen “knappes fast” på rygsøjlen. Hold den dér hele tiden
  • Før benene lige ud til siden, til de er ca. halvvejs over jorden, og løft dem på en indånding langsomt op til midten
  • Sænk dem på en udånding til modsatte side.

Lav 5-10 løft med benene til hver side.Begyndertip Bøj benene 90 grader, hvis øvelsen går i lænden på dig, og undgå at komme for langt ud til siderne.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background