Sådan laver du skulderstand

Det kan tage lidt tid at træne krop og hoved i yoga, men det er det hele værd. Denne yogaøvelse hjælper dig på vej.

Kvinde laver yoga på bro

Skulderstand

Øvelsen kaldes for The Mother of all Asanas og har en harmoniserende virkning på alle kroppens systemer samt en balancerende virkning på sindet.

Sådan gør du

  • Læg et tæppe under skuldrene/den øverste del af ryggen.
  • Løft knæene op til brystet, og flet fingrene under dig, og rul overarmene udad.
  • Sving dig op på skuldrene, mens du bøjer i albuerne og placerer hænderne på ryggen. Ret ryggen op.
  • Stræk benene, så fødderne peger lige op – vær stærk i benene.
  • Pres albuerne ned i gulvet.
  • Øvelsens længde: Bliv i stillingen i 5 min. – og med tiden 10-15 min.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background