Sådan laver du skulderstand

Det kan tage lidt tid at træne krop og hoved i yoga, men det er det hele værd. Denne yogaøvelse hjælper dig på vej.

Kvinde laver yoga på bro

Skulderstand

Øvelsen kaldes for The Mother of all Asanas og har en harmoniserende virkning på alle kroppens systemer samt en balancerende virkning på sindet.

Sådan gør du

  • Læg et tæppe under skuldrene/den øverste del af ryggen.
  • Løft knæene op til brystet, og flet fingrene under dig, og rul overarmene udad.
  • Sving dig op på skuldrene, mens du bøjer i albuerne og placerer hænderne på ryggen. Ret ryggen op.
  • Stræk benene, så fødderne peger lige op – vær stærk i benene.
  • Pres albuerne ned i gulvet.
  • Øvelsens længde: Bliv i stillingen i 5 min. – og med tiden 10-15 min.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background