Sådan laver du skulderbro med støtte

Denne yogaøvelse erstatter stress og bekymringer med ro og velvære. Se her, hvordan du gør.

Kvinde laver yoga på bro

Skulderbro med støtte

Øvelsen strækker og åbner forsiden af kroppen og hofterne – og forbereder kroppen til skulderstanden. Har en opløftende virkning på sindet.

Sådan gør du

  • Lig på måtten med benene bøjede. Stræk din rygsøjle og særligt nakken lang.
  • Løft hoften op 2-3 gange, samtidig med du presser armene ned i måtten.
  • Løft nu hoften op, og placer en klods under korsbenet/hoften. Det er meget vigtigt, at du IKKE lægger den under lænden.
  • Flet fingrene under kroppen, og rul overarmene udad.
  • Pres armene ned i gulvet, så du åbner op i brystet og skuldrene.
  • Øvelsens længde: Bliv i stillingen i 1-2 min.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background