Mette trænede 10 minutter om dagen: “Min mave er blevet stærkere”

Da 42-årige Mette flyttede ud af byen og fik børn, blev det svært at finde tid til træning. Nu har hun trænet hjemme i bare 10 minutter 5 dage om ugen med I FORMs træningsunivers. Og det har gjort en ret stor forskel!

Smilende kvinde i træningstøj

FØLELSEN i kroppen efter at have trænet er noget af det bedste, Mette tager med sig fra forløbet.

© Thomas Dahl

“Jeg vil VILDT gerne teste den app!” Sådan skrev 42-årige Mette, da vi søgte efter kvinder, der ville prøve kræfter med vores app og træningsunivers. Som så mange andre kvinder med fuld fart på karrieren og familielivet var hun gået lidt i stå med at træne og fik kun løbet nogle småture ind imellem. Her kan du se, hvordan det gik hende, da hun testede, hvor stor en forskel så lidt som 10 minutters træning 5 gange om ugen egentlig gør.

Hvad har været det bedste i forløbet?
Det har virkelig været en succesfuld oplevelse. Jeg har fået en vildt god selvfølelse af at være med.

Selvfølelse? Vil du sætte lidt flere ord på?
Jeg har fået det rigtigt godt med mig selv. Jeg havde det ikke dårligt før, men jeg har det bare for fedt med, at jeg var i stand til at gennemføre det her. Jeg føler mig sej.

Hvordan kan du ellers mærke en forskel?
Jeg fik hurtigt meget mere energi og er faktisk overrasket over, hvor stærk jeg er blevet. Jeg kan fx se på min mave, at jeg har fået flere mavemuskler, og jeg får heller ikke længere ondt i mit knæ, når jeg løber. Det er virkelig fedt.

Hvad synes du om træningsuniverset online?
Det er super! Jeg hørte musik imens og blev “trukket igennem” af I FORMs smilende træner på skærmen.

Hvad er dit favoritprogram?
Quick Fit 5 for øvede, fordi det indeholder mange forskellige øvelser, og det kan jeg godt lide.

Træner du stadig, og vil du fortsætte?
Jeg træner desværre slet ikke lige nu, fordi jeg lige har haft corona og er startet på et nyt job, men det er min plan at komme i gang igen. I stedet for at træne i 10 minutter alle hverdage, vil jeg træne i 20 minutter tre gange om ugen.

Find det tidspunkt på dagen, der passer dig bedst, og overhold det.
— Mette

Squat blev hurtigt Mettes favoritøvelse.

© Thomas Dahl

Mettes resultater

Både før og efter de 8 uger besvarede Mette et kort spørgeskema, og personlig træner Christina Heick testede hendes styrke og kondition. Se her, hvordan det gik.

Newsletter background