Sådan laver du kettlebell twisting lunges

Lunges er en effektiv øvelse til ben og baller, men med en tung kettlebell og et twist udfordrer du også arme, skuldre og mavemuskler.

To kvinder laver lunges

Kettlebell twisting lunges

Sådan gør du

  • Hold en kettlebell med begge hænder op foran brystet.
  • Ret ryggen og spænd op i din kropskerne.
  • Tag et stort skridt fremad med venstre fod samtidig med, at du bøjer i venstre ben, så knæleddet får en 90 graders vinkel.
  • Når du er nede i denne position, twister du overkroppen til den samme side, som benet er fremme (venstre ben og twist til venstre side).
  • Det er vigtigt, at du spænder godt op i maven, når du twister.
  • Kom op til startpositionen, og gentag nu hele øvelsen til højre side.
  • Antal: Gentag 15 gange til hver side.

Se øvelsen på video

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background