Sådan laver du sumo deadlift high pull

Denne seje øvelse aktiverer en lang række af kroppens store muskelgruppe – ikke mindst i ben og baller.

kvinde løfter vægt

Sumo deadlift high pull

Sådan gør du

  • Stå med fødderne i lidt bredere end hoftebreddes afstand.
  • Lad knæ og fødder vende en anelse udad.
  • Kettlebellen er placeret på gulvet mellem dine ben.
  • Lav en skulderrulning så brystet kommer frem, og du naturligt retter op i ryggen.
  • Gå ned i en squat, tag fat om din kettlebell og ret dig op, samtidig med at du trækker kettlebellen helt op til brystkassen.
  • Albuerne peger skråt opad mod loftet.
  • Sænk kontrolleret kettlebellen ned mod gulvet.
  • Antal: Gentag 15 gange.

Burpees er en af de øvelser, hvor du maksimerer din forbrænding og øger din muskelmasse i forhold til kropsfedt. Men har du helt styr på teknikken? Få det her!

Se øvelsen på video

Mest læste lige nu

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background