Kvinde ligger på knæ, drikkedunk, kettlebell
© Wichmann+bendtsen

6 effektive øvelser, der giver et hurtigt vægttab

Opnå et hurtigt vægttab med dette effektive træningsprogram, hvor du øger din muskelmasse og forbrænder dine fedtdepoter, så du på en måneds tid vil blive en mere trimmet udgave af dig selv.

6. juni 2016 af Marianne Korsgaard

Sådan opnår du maksimal forbrænding og et hurtigere vægttab

Når der skal forbrændes kropsfedt i en fart, skal der fokuseres på at opnå maksimal forbrænding. Derfor består dit program både af styrke- og konditionstræning.

Styrketræning

Når du styrketræner, øger du din muskelmasse. Jo højere muskelmasse, jo højere forbrænding. De 6 valgte øvelser er alle helkropsøvelser, der har fokus på at træne flest muskler samtidigt, ikke mindst de store muskelgrupper som ben, balder og kropskerne, hvilket sikrer dig et maksimalt udbytte.

Burpees er en af de øvelser, hvor du maksimerer din forbrænding og øger din muskelmasse i forhold til kropsfedt. Men har du helt styr på teknikken? Få det her!

Sådan skal du træne for at opnå et hurtigt vægttab

Lav alle 6 øvelser 15 gange så hurtigt du kan uden pause. Hold en kort pause på 1 minut og start så forfra igen. Du skal i alt lave 5 runder, og når du er færdig, skal du være helt udmattet. Er du ikke det, så lav et par ekstra runder. Husk opvarmning.

Konditionstræning

Konditionstræningen skal sikre, at du forbrænder ekstra kalorier. Under konditionstræningen skal du have fokus på moderat til høj intensitetstræning, hvor pulsen kommer godt op. Du skal ikke kunne føre en normal samtale imens.

Sådan skal du træne for at opnå et hurtigt vægttab

Du bestemmer selv, hvilken type du vælger. Løb, cykling og træning på romaskine eller crostrainer er velegnet. Varm op i 5-10 minutter og giv den så fuld gas i 30 minutter.

Efterforbrænding

Ved at træne ved høj intensitet i både konditions- og styrketræning sikrer du, at der sker en efterforbrænding i din krop i mange timer efter endt træning. Her forbrænder du altså ekstra kalorier. Det er din belønning for at have trænet hårdt. Vil du forbrænde fedt, er det derfor afgørende, at du giver den godt gas, når du træner. Du SKAL altså blive forpustet, du SKAL blive træt og det SKAL også gøre (lidt) ondt.

Vi har træningsprogrammer til løb, styrketræning, yoga og crossfit - og meget mere. Find dit nye træningsprogram her og nå i mål med din træning.

Derfor er dit træningstøj ikke helt ligegyldigt ...

Du kender måske nogle af disse situationer fra din træning: Stropper, der skærer i din skulder, en t-shirt, der klæber svedigt til din ryg, og at du for 17. gang hiver dine bukser op, fordi de kryber ned. Så er det nok på tide at forære dig selv noget nyt træningstøj.

LIGE NU får du nemlig et par stilrene, højtaljede tights og en lækker, løstsiddende træningstop i TOPKVALITET + 4 numre af I FORM, fyldt med inspiration til en sundere hverdag, effektive træningsprogrammer og lækre opskrifter for bare 149 kr. + 49,50 i porto (i alt 198,50 kr.). Men skynd dig, så godt et tilbud ligger ikke længe på hylden.

Ja tak, vis mig tilbuddet NU!

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler