Træn ballerne på arbejdet

Gør det til en vane at lave box squat, når du sætter dig på kontorstolen og se frem til fastere baller og lår.

Mange nybegyndere har svært ved at udføre en squat korrekt, eftersom den kræver den helt rette teknik for at den skal give maksimal effekt. Måske hører du til dem som ikke styrketræner overhovedet, men så er en såkaldt box squat noget for dig. Du kan gøre som du vil bare du har en stol.

Du kan få fastere lår og baller ved at lave box squats. Du aktiverer nemlig lige så mange af underkroppens muskler med denne type squat som ved en traditionel squat, hvor du sætter dig ned på en usynlig stol bag dig.

Sådan gør du
Stå et halvt skridt foran en stol som er tilstrækkelig lav, så den når dig til knæene. Sæt dig ned på stolen, mens du holder ryggen rank (tænk på at stritte med bagen og åbne op i brystet). Når ballerne rammer stolen, sætter du dig i nogle sekunder, mens du spænder op i maven. Rejs dig op igen.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background