Sådan laver du leg press

Leg press er en benhård øvelse - bogstaveligt talt! Den styrker isærdeleshed dine lår samt mave og ryg.

Sådan gør du

  • Til denne øvelse har du brug for en hjælper.
  • Læg dig ned på ryggen med hænderne ud til siden og håndfladerne i gulvet. Bøj lidt i knæene, mens hjælperen tilter traktordækket, så det støtter mod dine fodsåler.
  • Bøj nu yderligere i knæene, så langt du kan, så dækket nærmer sig din overkrop. Pres nu dækket op igen – kontrolleret, så dækket ikke tromler din hjælper ned.
  • Gør øvelsen lettere Vælg et dæk, der ikke er så tungt.
  • Hvis du ikke har et traktordæk Brug din hjælper som modvægt.
  • Træner Lår, mave- og rygmuskler.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background