Sådan laver du leg press

Leg press er en benhård øvelse - bogstaveligt talt! Den styrker isærdeleshed dine lår samt mave og ryg.

Sådan gør du

  • Til denne øvelse har du brug for en hjælper.
  • Læg dig ned på ryggen med hænderne ud til siden og håndfladerne i gulvet. Bøj lidt i knæene, mens hjælperen tilter traktordækket, så det støtter mod dine fodsåler.
  • Bøj nu yderligere i knæene, så langt du kan, så dækket nærmer sig din overkrop. Pres nu dækket op igen – kontrolleret, så dækket ikke tromler din hjælper ned.
  • Gør øvelsen lettere Vælg et dæk, der ikke er så tungt.
  • Hvis du ikke har et traktordæk Brug din hjælper som modvægt.
  • Træner Lår, mave- og rygmuskler.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background