Få lys nok

Kom rigtig meget ud i dagslyset, for det styrker modstandskraften og er samtidig den bedste modgift mod tristhed og depression.

Dagslys presser hjernen til at danne humørstoffet serotonin, hvilket almindelig indendørsbelysning slet ikke magter.

Flyt træningen udendørs

Gå en lang tur, eller flyt din træning udendørs. Den nedre grænse for en humøreffekt ligger på en halv times træning om dagen med en intensitet svarende til cykling, gang, havearbejde og trappegang.### Tag sydpå

Tag gerne en tur sydpå i de kolde måneder, og nyd solen under varmere himmelstrøg. Humøret får et kraftigt skub opad, når vi opholder os udendørs, og følelsen af at være brun og lækker er en ekstra psykisk gevinst, som afspejler sig i et stærkere immunforsvar.

LÆS OGSÅ: 10 symptomer på du lider af depression

Husk de gode solvaner, hvad enten du smutter sydpå eller nyder solen på en skiløjpe. Bliver du forbrændt, svækker det nemlig immunforsvaret midlertidigt.

Jerk W Langer

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background