Styrk dine led med rød peber

Rød peber indeholder C-vitamin, som er din bedste ven, når du træner flittigt. C-vitamin spiller en vigtig rolle i de såkaldt kollagene fibre, der gør dine led og sener stærke.

Tank op med C-vitamin efter træning

© iStock

Hvilken træning gavner det?

Træner du med tunge vægte, løber en timelang tur, eller lader du sveden springe til holdundervisning i fitnesscentret, har din krop brug for C-vitaminer fra bl.a. rød peber, når du er færdig.

Sådan får du mest ud af rød peber

Sammensæt din tallerken, så den bugner af rød peber i mindst et døgn efter din træning. Lad C-vitaminerne følge dine jernkilder, så får du mest sundhed ud af begge dele.

Andre kilder til C-vitamin

Solbær, blåbær, kål og kiwi er også fremragende kilder til C-vitamin. Mindre end 100 gram rummer den mængde, myndighederne anbefaler os at få dagligt.

Træner du hårdt, skal du dog gerne op på at have 3-5 gange så meget C-vitamin hver dag.

LÆS OGSÅ: Er det nødvendigt med et tilskud af C-vitamin?

Din timing

Efter træning.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background