Brug din kernestyrke med sideplanken

Brug dine mavemuskler til at stabilisere hele din krop, mens du balancerer på én arm. Kernestyrke er vigtigt for at undgå overbelastning af lænden. 

Lær at lave øvelser med mobility.

Sådan gør du

  • Placer dig i high push-up-position (strakte arme i en push-up).
  • Placer din højre hånd på midten af gulvet, saml hælene, og rul vægten over på din højre hånd og fod, løft den venstre arm i en lige linje op mod loftet.
  • Bliv her, eller intensiver øvelsen ved at løfte det øverste ben op mod loftet.
  • Kom tilbage til high push-up-positionen, og gentag på den modsatte side.
  • Hvis øvelsen er for intens, kan du altid komme ned på den ene underarm.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background