Sådan laver du step back

Med denne øvelse kommer dine lår virkelig på arbejde samtidig med, at du får pulsen højt op.

Step back med rotation

  • Stå med stor afstand mellem fødderne. Spænd op i maven gennem hele øvelsen. Hold begge hænder foran kroppen.
  • På en indånding træder du tilbage på dit højre ben. På udåndingen bøjer du ned til 90-graders vinkel i begge knæ, imens du drejer overkroppen og dine arme til ydersiden af venstre lår.
  • På indåndingen kommer du tilbage til startpositionen. Gentag så til modsatte side.

Det får du ud af øvelsen

  • Du styrker dine lår, bagsiden af benene, baller og mavemuskler, samtidig med at du får pulsen højt op.

Se hvordan du laver step back på video

    Mest læste lige nu

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background