Sådan laver du planken

Sig farvel til mormor-arme og goddag til en flad og stærk mave med øvelsen planke med bevægelse.

Planke med bevægelse

  • Stå i planke på underarmene. Spænd i maven, ret din ryg, og kig ned i gulvet.
  • Nu skal du skifte mellem at stå i planke på underarmene og på strakte arme. Start med at løfte højre underarm, sæt så højre hånd i gulvet, stræk armen, og gør så det samme med venstre arm.
  • Når du står med begge arme strakt, skal du ned på underarmene igen. Gå ned på højre underarm først.
  • Gentag så øvelsen, men start nu med at løfte venstre underarm.
  • Husk, under hele øvelsen står du på dine tæer med stærk mave og lige ryg. Kig ned i gulvet for at undgå nakkesmerter.

Det får du ud af øvelsen

  • Du siger farvel til mormorarme og får samtidig en flad, stærk mave.

Se hvordan du laver planken på video

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background