Sådan laver du den dynamiske planke

Øvelsen hedder dynamisk planke, og styrker hele kroppen. Derudover øger øvelsen også din forbrænding.

Den dynamiske planke

  • Stå i en planke på hænder og tæer. Spænd op i maven, hold ryggen lige, og kig ned i gulvet.
  • Skub din overkrop og hofte tilbage ved at bøje dine knæ. Dine hænder skal blive på det samme sted. Gå tilbage til startpositionen, og gentag.
  • Lav øvelsen med kontrollerede bevægelser.
  • Husk, at det er vigtigt, at hoften ikke falder ned mod gulvet under øvelsen - hold derfor din mave godt spændt.

Det får du ud af øvelsen

  • Øvelsen styrker hele kroppen og øger din forbrænding.

Se hvordan du laver den dynamiske planke på video

    Mest læste lige nu

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background