6 styrkeøvelser til løberen

Styrketræning for benene gør dig både hurtigere i løbeskoen og sænker din risiko for løbeskader. I FORM giver dig 6 øvelser, som kan laves enten før, under eller efter løbeturen.

Kvinde løber og træner udendørs på kantsten

ØVELSER PÅ LØBETUREN En kantsten kan sagtens bruges til effektive styrkeøvelser.

© Jakob Helbig

Er du vild med at løbe, er det en god idé også at være vild med styrkeøvelser for benene. De gør dig både hurtigere i løbeskoene og giver dig stærke ben, hvilket sænker din risiko for skader markant. Her får du 6 gode øvelser, som ikke kræver andet udstyr end en kantsten.

4 gevinster ved styrketræning på kantsten

  • Du vil hurtigt mærke, at du bliver meget stærkere.
  • Du kommer til at løbe hurtigere.
  • Du får lettere ved at løbe op ad bakker.
  • Du sænker din risiko for skader markant.

Få en rank og flot ryg med tre effektive rygøvelser.

Sådan følger du programmet

  • Lav programmet 3 gange om ugen. Hold en hviledag imellem.
  • Når du er færdig med første runde med alle 6 øvelser, holder du en pause på 1-2 minutter. Herefter starter du forfra.
  • Er du øvet, skal du lave 3 runder.
  • Er du nybegynder, skal du lave 2 runder.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background