6 styrkeøvelser til løberen

Styrketræning for benene gør dig både hurtigere i løbeskoen og sænker din risiko for løbeskader. I FORM giver dig 6 øvelser, som kan laves enten før, under eller efter løbeturen.

Kvinde løber og træner udendørs på kantsten

ØVELSER PÅ LØBETUREN En kantsten kan sagtens bruges til effektive styrkeøvelser.

© Jakob Helbig

Er du vild med at løbe, er det en god idé også at være vild med styrkeøvelser for benene. De gør dig både hurtigere i løbeskoene og giver dig stærke ben, hvilket sænker din risiko for skader markant. Her får du 6 gode øvelser, som ikke kræver andet udstyr end en kantsten.

4 gevinster ved styrketræning på kantsten

  • Du vil hurtigt mærke, at du bliver meget stærkere.
  • Du kommer til at løbe hurtigere.
  • Du får lettere ved at løbe op ad bakker.
  • Du sænker din risiko for skader markant.

Få en rank og flot ryg med tre effektive rygøvelser.

Sådan følger du programmet

  • Lav programmet 3 gange om ugen. Hold en hviledag imellem.
  • Når du er færdig med første runde med alle 6 øvelser, holder du en pause på 1-2 minutter. Herefter starter du forfra.
  • Er du øvet, skal du lave 3 runder.
  • Er du nybegynder, skal du lave 2 runder.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background