Sådan træner du på ferien

Her får du et effektivt træningsprogram, du kan udføre, mens du er på sommerferie. Du kan selv vælge, om du vil træne styrke eller kondition.

Et træningspas om ugen er nok

Konditionstræning

Din feriestrategi

  • Du skal træne dit kredsløb en dag om ugen.
  • Løb (hvis du i forvejen er løber), crosstraineren og romaskinen er de mest effektive, men du kan sagtens vælge en anden form for cardiotræning.

Dit program

Lav 10-15 runder med:

  • 30 sek. i roligt tempo
  • 20 sek. i moderat tempo
  • 10 sek. i max tempo

Ultrakort program (til når du har travlt):

8 x 20 sek.s løb, cykling eller roning i max tempo (hold 10 sek.s pause imellem).

Vi har træningsprogrammer til løb, styrketræning, yoga og crossfit - og meget mere. Find dit nye træningsprogram her og nå i mål med din træning.

Styrketræning

Din feriestrategi

  • Du skal træne din styrke hårdt en gang om ugen.
  • Lav øvelser, som rammer flere muskler på en gang (se nedenstående program).
  • Lav 2-3 sæt. Hold 90-120 sek.s pause mellem sættene.
  • Løft så tungt, at du max kan tage 12-14 gentagelser.

Dine øvelser

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background